onsdag 5 oktober 2016

Fritt blås i dokumenten kära ni (svenska och engelska)

Ja hör ni. En del av er vill ju gärna skriva hemma ibland och nu har ni chansen. Jag kommer att vara hemma resten av veckan och de här texterna ni jobbar med i svenska och engelska de måste in så vi kan sätta igång med annat. Ibland har nöden ingen lag och jag får leva med att saker skrivs hemma denna gång:)

Jag har låst upp alla era svenskdokument i DigiExam. Koderna mailar jag er så de inte ligger uppe på bloggen. Tänk på att försök skriva färdigt (tillsammans ni som skriver i par!) i ett svep eller högst två för varje gång ni lämnar in måste jag ju gå in och öppna dokumenten till er.

SVENSKAN: Deadline är på fredagkväll. Använd lektionstiden för då träffas ni ju i paren (både svenskan och engelskan kan ju användas. Tänk på KÄLLHÄNVISA på ett korrekt sätt.

ENGELSKAN: Deadline söndagkväll. ANVÄND ENDAST DE DOKUMENT JAG DELAT MED ER. Jag kommer inte att leta efter uppsatser någon annanstans och då blir det ju streck på uppgiften. Jag hinner inte sitta och bedöma om saker i efterhand för att ni skrivit på fel ställe.

Många hälsningar till er alla. Vi ses på måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar